Thursday, May 31, 2012

Aqil Sidqi's room :)

when I started my 2nd pregnancy, one of many first things that came to mind was SIAPKAN BILIK AQIL!! currently he's sleeping on ur bed, mostly coz his bedroom is more like a storage for his uncles n aunties stuff..haha..mama pun malas nak kemas, and second because he stills wakes up in the middle of the night, so klu tido bilik asing harus laa bangun bergerak ke bilik die kan..

anyways, I had a LOT of ideas nak buat bilik die, tapi biasalaaa..kita hanya merancang...hehe..tenaga nya mmg ade takat tu jer..

anyways, this is how his room used to look like...



penuh dengan barang Ateh die..


also tempat gantung baju mama n ba die..


white boring walls


sajer nak menyebok..haishh...

after deciding on a theme color for the walls, green and white - I wanted green all over tapi hubs kata amek masa lama nak cat the whole room, sebab itu laa jadi ade white skali tuh...2 walls white, 2 walls green :)


getting ready to paint the room, when we bought the paint, the nippon paint store yg biasa kitorg pergi tu tutup (it was a suday), so we went to another hardware store near my moms house, and mmg ade satu brand jer die jual (very small and usang hardware store) and the only choice of green was this one..masa tu mama nyer mmg tak sabar nak cat bilik aqil..so belasah jer laaa...and surprisingly I love the green!! a bleesing in disguise jugak laa kiranya, klu tak mau berjam dok dalam kedai just picking the right green!


because I was soooo eager to siapkan bilik aqil before the next package starts, and malas nak tunggu hubs masa weekend jer boleh nak cat bilik - I started myself!! I cant climb the ladder (obviously! I'm not stupid!) so takat ni jer laa boleh nak cat, the rest I waited for hubs to come back from work to finish it off...


penghibur ku masa cat bilik!


bless my husband, sayangkan bini, balik dari kerja penat2 tros sambung cat!! I just love him! cant post the picture him painting tho...for my eyes only!! seksiii you!!


the finished product :) or more like almost finish....wall deco semua tak larat nak pk lagi..slow2 laa yg bab tu... mula2 ingat nak tuka katil, wanted to buy a white one, tapi hubs kata takyah .. tunggu dulu.. fikir2 balik betullaa...nnti dah ade baby, aqil can sleep with his ba here kan..takde laa tido atas lantai plak ba die.,.

the comforter set aqil yg pilih kat jusco - sbb ade gambar car - i wanted something form ikea - yg bulat2 itu...nampak smart sket..tapi takpelaa..as long as he's happy..


part of his toys, mostly cars jer, takde mainan besar2..mcm sedih plak tgk koleksi mainan die..but everytime p kedai nak cars jer.. so..hmm..biarlaa.. bought new blinds for the window but hubs tak pasang lagi masa ni..


now I can cross "Aqils Wardrobe" off My 2nd Pregnancy Wishlist 

didnt get the one I wanted sbb hubs cakap excessive sangat..rm4k just for a almari..lol! but I must say I'm satisfied and happy with this one! just perfect for Aqil n his sibling nanti :) trust hubs to kick some senses out of me! aqil loves it too..so yeay!!!


I also made a reading/study corner for me and aqil to sit down in his room...mcm ni boleh monitor what he's doing sambil baca buku ke sambil susukan adik die nanti.. :) must stock up on books!


he loves coloring now! :)


alhamdulillahh..one after one dah siap...preparing for the baby next - apparently i've just hit 30 weeks this week..and I didnt even realize it!! org dah bising suruh siapkan beg baby, honestly, that didnt even crossed my mind! langsung!!!


Love,
Aisyah Samsudin

1 comment:

Scha Lalala said...

yeahh, syok lah aqil dapat bilik baru ;)